Després de treballar el projecte de les sargantanes, els nens i nenes de p-5 van escollir el nou projecte; aquest finalment va ser Doraemon i els invents. Al principi ens van sorgir molts dubtes de què investigar però a poc a poc vam descobrir un munt de coses. Hem conegut una mica més la cultura japonesa perquè d'allà prové en Doraemon. Hem tingut l'oportunitat d'escoltar música japonesa, preparar i menjar sushi, hem menjat amb bastonets, hem escric el nostre nom amb lletres japoneses... El Hakim, un alumne de 5è, ens va explicar el telèfon, el pare del Gabriel ens va ensenyar un invent seu; hem pogut veure com funciona un tocadiscs i vam experimentar escrivint amb pinzell i amb ploma.
Aquí us deixem algunes de les coses que hem après:
-El Doraemon viu al Japó. (Joab)
-El rellotge és un invent que serveix perquè les persones no facin tard. (Mariam i Gennaro)
-Un llapis és un invent per dibuixar. I abans del llapis? Pinzells i plomes. (Gee Ann)
-Ara existeixen els mòbils. I abans? Eren fixos, molt grans i pesats. (Alyssa i Núria)
-La màquina d’escriure no fem servir. Fem servir l’ordinador. (Gennaro)
-Hi ha grans invents. Com? Fotocopiadora. I invents petits com un penjador. (Clara)
-El tocadiscos funciona amb la música però necessita discos grans. I ara que fem servir? El mp3. (Alyssa)
-El telèfon el va inventar el senyor Meucci. (Gee Ann)
-Al Japó hi ha un peix que és diu Koi. (Núria)
-El telèfon serveix per parlar amb gent que està lluny. (Iván)
-Els japonesos mengen els fideus amb bastonets i sushi. (Jelaine, Gabriel i Gennaro)
-Al Japó hi ha un esport que es diu sumo. (Natália)
-El volcà Fuji és el més alt del Japó. (Alyssa i Clara)
-L’ametller és un arbre molt important. Té les flors roses. (Gabriel)
-La bandera del Japó és “roja” i blanca. (Neus)
-El kimono és la roba dels japonesos. (Joab)
-Els japonesos beuen te. (Núria)
-Al Japó hi ha una flor que es diu de lotus. (Clara)
-Escriuen amb pinzell i fan símbols per lletres. (Gennaro)
-Quan surten les flors de l’ametller els japonesos fan una festa. (Jelaine).
Publica un comentari a l'entrada
Publica un comentari a l'entrada